جنجال های تمام نشدنی بهاره رهنما

بهاره رهنما کیست؟

بهاره رهنما بازیگر مشهور سینما و تلویزیون و همینطور فعال اجتماعی و مدنی و حتی شاعر و ترانه سرا و نویسنده ایرانی است. نام این هنرمند مشهور معمولا با اظهارنظرهای جنجالی بارها به سرخط خبرها تبدیل می شود. امروز در «انفجاروین» به برخی از حاشیه های بهاره رهنما پرداخته ایم، حتما تا پایان این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

بیوگرافی بهاره رهنما

بهاره رهنما، بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۲ در اراک است و ۴۷ سال سن دارد. او علاوه بر بازیگری در زمینه فیلمنامه نویسی، نویسندگی، شاعری و تهیه کنندگی نیز فعالیت گسترده ای دارد. رهنما در رشته حقوق قضایی تحصیل کرده و دارای مدرک کارشناسی و در رشته ادبیات نمایشی و ادبیات سینمایی نیز مدرک کارشناسی ارشد دارد. رهنما همچنین سابقه روزنامه نگاری و نقاله خوانی را نیز دارد.

بهاره رهنما فرزند دوم خانواده است. او یک خواهر بزرگ تر به نام بهانه (متولد ۱۳۴۳) و برادر دوقلویی به نام رها دارد. رهام در حال حاضر یک پزشک است. پدر رهنما، مرحوم جلال رهنما نیز تاجر بود. جالب اینکه مادر بهاره رهنما پروین قائم ‌مقامی نیز بازیگر است. خانواده رهنما زمانی که او دو سال داشت به تهران نقل مکان کردند. اما با انقلاب کشور را ترک کردند. مهاجرت خانواده رهنما به انگلستان پس از اینکه وضعیت کشور دوباره با پایان جنگ با عراق مساعد شد پایان گرفت.

بهاره رهنما: از بچگی بازیگر را دوست داشتم

بهاره رهنما خود در مصاحبه هایش گفته که در کودکی با تماشای یکی از فیلم های علیرضا داوود نژاد به بازیگری علاقه مند شده و همانجا تصمیم گرفته که روزی شغل بازیگری را در زندگی خود دنبال کند. او همچنین با آشنایی با عباس معروفی، نویسنده شهیر ایرانی که از دوستان خانوادگی پدر مرحوم او بود، تصمیم گرفت به نویسندگی نیز بپردازد. جالب اینکه رهنما بعدا به هر دو علاقه خود پرداخت و هیچ وقت رؤیاهای کودکی خود را کنار نگذاشت.

رهنما در سال ۱۳۷۰، یعنی زمانی که ۱۷ سال داشت در یک فراخوان برای تست بازیگری شرکت کرد و پس از قبولی برای اولین بار در فیلم «افعی» در کنار جمشید هاشم پور، بازیگر پرکار آن روزهای فیلم های اکشن بازی کرد. او در همین سال وارد دانشگاه نیز شد. رهنما پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در رشته ادبیات نمایشی به دانشگاه حقوق رفت. او از جمله دانشجویان فعال و سختکوش بود که در حین تحصیل به کارهای هنری زیادی می پرداخت و نمایشنامه می نوشت و در تئاتر کارگردانی نیز می کرد.

حضور رهنما در سینما و تلویزیون

دومین تجربه بهاره رهنما در سینما فیلم «غزال (۱۳۷۴)» بود. او در سال ۱۳۷۹ در سن ۲۷ سالگی با سریال «بازگشت به خانه» برای اولین بار وارد قاب تلویزیون شد. در سال ۱۳۸۰ با فیلم سینمایی «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰» چهره شد. فیلم های بعدی او «گاو خونی (۱۳۸۱)» و «چارچنگولی (۱۳۸۷)» بودند که هر چه بیشتر به شهرت او افزودند. اوج کارنامه هنری رهنما در تلویزیون با سریال «زیرزمین» در سال ۱۳۸۵ بود که توانست با این بازی درخشان خود نامی دست و پا کند و توجهات زیادی را از سوی منتقدان و مخاطبان جلب کند.

ازدواج های بهاره رهنما

بهاره رهنما در سال ۱۳۷۰ در سن ۱۷ سالگی در دوران دانشجویی با پیمان قاسم خانی، فیلمنامه نویس و کارگردان در آن زمان ۲۶ ساله آشنا شد. این دو پس از مدتی رابطه صمیمانه در سال ۱۳۷۳ با یکدیگر ازدواج کردند. نتیجه زندگی مشترک این دو دختری به نام پریا بود. پریا قاسم خانی ۲۴ ساله هم اکنون در خارج از کشور به سر می برد و گفته می شود که مشغول تحصیل در رشته موسیقی است. جالب اینکه رهنما خانواده ای فوق اهل هنری دارد. خود او بازیگر است، همسرش نیز نویسنده و بازیگر و کارگردان، برادر شوهر او، مهراب قاسم خوانی نیز نویسنده و همسرش او یعنی شقایق دهقان، بازیگر است. مادر او، پروین قائم مقامی نیز بازیگر است. خود رهنما در جایی گفته که دخترش پریا نیز به زودی به یکی از موسیقی دان های خوب ایرانی تبدیل می شود تا جمع خانواده هنری رهنما جمع باشد.

با این حال، مشکل اینجاست که رهنما و همسرش پیمان قاسم خانی پس از نزدیک به ۲۲ سال زندگی مشترک در سال ۱۳۹۴ به صورت کاملا دوستانه ای طلاق گرفتند. خانم بازیگر در شهریور ۱۳۹۶ خبر از ازدواج دوم خود داد. همسر دوم او امیر خسرو عباسی، تاجر میلیاردر صنعت لوازم آرایشی است. امیر خسرو عباسی مالک برند لوازم آرایشی «ژاکسی و هاینس» است. آشنایی این دو هم در زمانی اتفاق افتاد که رهنما به عنوان مدل تبلیغاتی این برند با شرکت او همکاری می کرد. عباسی همچون رهنما قبلا یک بار ازدواج کرده و دختری از همسر سابق خود دارد. خانم بازیگر مشهور در کنار بازیگری و تبلیغات صاحب یک رستوران به نام «گوزن» در سعادت آباد تهران است. 

از پرسپولیس و مدلینگ تا جناح سبز

بهاره رهنما می گوید که در دوران دبیرستان به دلیل دوستی یکی از نزدیکانش با فرشاد پیوس، مهاجمی که در آن دوران در تیم پرسپولیس توپ می زد، به قرمزهای پایتخت علاقه مند شده است. اما بعدا به دلیل علاقه ای که به مرحوم ناصر حجازی داشت، به تیم استقلال نیز علاقه پیدا کرده است. رهنما در مصاحبه های اخیر خود گفته است که حالا چندان از قرمز یا آبی بودن خودش مطمئن نیست. رهنما از جمله بازیگرانی که در انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ از حامیان میرحسین موسوی بود. او همچنین در سال ۱۳۹۲ باز هم طرفداری خود از اصلاح طلبان را اعلام کرد. خانم بازیگر در انتخابات آن سال ضمن قدردانی از انصراف محمدرضا عارف اعلام کرد که از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پشتیبانی می کند.

از تهیه کنندگی موسیقی تا جراحی و لاغری

 بهاره رهنما در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد، او سابقه تهیه کنندگی یکی از آلبوم های علی شوکت، از خوانندگان سبک راک را نیز در کارنامه دارد. این خواننده جوان در آلبوم خود چند قطعه از ترانه های مجموعه شعر رهنما «زن باران» را نیز اجرا کرده است. جالب اینکه در آلبوم شوکت چند قطعه آلبوم از ترانه های کتاب زن باران نوشته بهاره رهنما اجرا شده است.

بهاره رهنما که سال ها با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کرد، چند سالی سعی داشت با جراحی و گذاشتن بالون در معده مشکل چاقی خود حل کند. هر چند هیچ کدام از راهکارها جواب نداد تا اینکه رژیم لاغری او تا حدی جواب داد تا رهنما در سال های اخیر با ظاهری لاغرتر و اندامی نسبتا متناسب در صحنه تلویزیون و سینما حضور پیدا کند.

۵۰ ضربه شلاقی که بهاره رهنما نخورد!

فروردین سال ۱۳۹۷ بود که سیروان خسروی، خواننده مشهور ایرانی در یک پست در اینستاگرام با انتقاد از وضعیت بغرنج کشور انگشت اتهام را به سوی مشاهیری که در انتخابات از حسن روحانی پشتیبانی کرده بودند دراز کرد. واضح بود که این سخنان به خصوص به مذاق اهالی سینما و تلویزیون خوش نیامده است. در ابتدا، امیر مهدی ژوله، فیلمنامه نویس و بازیگر به این اظهارنظرهای خسروی واکنش نشان داد، اما دقایقی بعد بود که صفحه اینستاگرام او هک و مسدود شد.

پس از ژوله این بهاره رهنما بود که هم صنف خود حمایت کرد و به سیروان خسروی اتهام بی ادبی را وارد دانست. سیروان خسروی نیز نهایتا پس از توئیت های جنجالی رهنما او را به دادگاه کشاند. دادگاه نیز رأی خود را به ضرر رهنما صادر کرد.  به این ترتیب، این بازیگر به تحمل ۵۰ ضربه شلاق تعزیری به جرم نشر اکاذیب، توهین و هتک حرمت محکوم شود. هر چند دادگاه نهایتا به دلیل موقعیت اجتماعی و همینطور عدم سابقه کیفری در پرونده رهنما این حکم را به به حکم تعلیقی دو ساله کاهش داد تا این حکم پس از گذشت دو سال و در صورت عدم محکومیت دیگر کاملا بی اثر شود.

بهاره رهنما: ۱۰ جلد کتاب نوشتم!

 بهاره رهنما از جمله بازیگرانی است که علاقه ویژه ای به دنیای ادبیات و نویسندگی و شاعری داشته است. او خود می گوید که برعکس آنچه مردم تصور می کنند، عادت عجیبی به کتابخوانی دارد و همیشه آماده است تا برای مطالعه برنامه ریزی کند. رهنما می گوید که برای هر سفری معمولا یکی دو کتاب همراه می برد.

رهنما همچنین از جمله هنرمندانی است که مدت ها در نشریات و مطبوعات به معرفی کتاب پرداخته است. خانم بازیگر می گوید که تا به حال ۱۰ جلد کتاب نوشته و در جراید و مطبوعات نیز داستان های کوتاهی به چاپ رسانده است. رهنما خود را «آدم دوشغله» می داند که نه تنها چند دغدغه دارد بلکه توانسته به هر دو دغدغه اصلی خود یعنی سینما و تلویزیون جامه عمل بپوشاند.

بهاره رهنما: خودت مقصری اگه کسی بهت تجاوز می کنه!

مرداد ۱۳۹۹ بود که رهنما اظهارنظری کرد که بسیاری از مردم و کاربران اینترنت را در بهت و حیرت فرو برد. در ویدئویی که از این بازیگر پرسابقه منتشر شد، او می گوید:‌ «خودت مقصری اگه کسی بهت تجاوز می کنه، اگه مورد آزار قرار میگیری.»

در واقع، آنطور که از گفته های رهنما بر می‌آد، تربیت خانوادگی و رفتارهای خود فرد باعث می شود که به او تجاوز شود! چنانچه خانم بازیگر در ادامه نیز می گوید: «تربیت خونوادگی یه خانم باعث میشه که مورد آزار قرار بگیره. اگه زنی خودش نخواد خیلی سخت میشه بهش آزار رسوند پس اگه من مورد آزار قرار میگیرم خودم خواستم.»

توهین به لرها

بهاره رهنما در یکی از قسمت های مجموعه «شام ایرانی» که آذر ۱۳۹۹ پخش شد، در یکی از گفته های ظاهرا شوخ طبعانه خود عنوان کرد: «ماشالله دخترای امروزی سر و وضع شان نیکول کیدمنه و طرز فکرشون لر.» این صحبت های خانم بازیگر اصلا به مذاق کاربران خوش نیامد. بسیاری از افراد مشهور از جمله فریبرز عرب نیا و میلاد می داوودی به این صحبت های او واکنش نشان دادند.

در نهایت هم بهاره رهنما در اینستاگرام خود اعلام کرد که قصد توهین به هیچ قومی را نداشته است. او بعدا اعلام کرد که آنچه گفته در اشاره به فیلم «دختر لر»، اولین فیلم ایرانی ناطق در قیاس با فیلم های بازیگران امروزی بوده است. با این حال، این توضیحات رهنما هم چندان دردی را دوا نکرد و ساترا اعلام کرد که این بخش از صحبت های خانم رهنما را به دلیل احترام به فرهنگ و اقوام کشور از مجموعه شام ایرانی حذف کرده است.

فالوئرهای میلیونی بهاره رهنما در اینستاگرام

بهاره رهنما ، با انتشار ۱۰۷۰ پست در اینستاگرامش،  حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فالوئر در اینستاگرام دارد. رهنما به این ترتیب پس از بازیگرانی همچون رامبد جوان، بهنوش بختیاری و محمدرضا گلزار و سایرین یازدهمین هنرپیشه محبوب ایرانی در بین کاربران اینستاگرام است. با این حال، او همواره با اظهارنظرها و گفته های نسنجیده و جنجالی خود دردسرآفرینی می کند.

بهاره رهنما: هرکس که بعد از ۳۰ سال کار در رفاه نباشد بی دست و پاست!

 یکی دیگر از اظهارنظرهای جنجالی بهاره رهنما از صفحه اینستاگرام او به وجود آمد. خانم بازیگر در آبان ۱۴۰۰ که در این مدت در کشور ترکیه به سر می برد، در ویدئویی که از خود منتشر کرد بر روی یک کشتی تفریحی در استانبول ترکیه دیده می شود. خانم رهنما در این ویدئو سخنانی بر زبان آورد که تا حد زیادی شبیه اظهارنظرهای جنجالی ساشا سبحانی بودند. آقازاده پرحاشیه قبلا در یکی از ویدئوهای خود خطاب به مردم ایران گفته بود:‌ «اگر نمی توانید پول دربیاورید بروید و بمیرید.» خانم بازیگر نیز در صحبت های جنجالی خود گفته بود: «طبیعتا وقتی من این همه سال کار کردم طبیعی ست که در این سن آسایش مالی داشته باشم. هر آدمی که بعد از ۳۰ سال کار کردن نتونه زندگی خوب داشته باشه و نتونه آرامش و آسایش رو برای خودش و اطرافیانش فراهم کنه، آدم بی‌ دست‌ و پاییه.»

این صحبت های خانم رهنما باعث شد تا بسیاری از او انتقاد کنند. این در حالی که به عقیده بسیاری از کاربران اینستاگرام برخلاف صحبت های خانم بازیگر، او بخش زیادی از ثروت خود را از طریق همسر ثروتمند خود به دست آورده است. رهنما یک روز بعد صحبت های خود را پس گرفت و گفت که مخاطب حرف هایش خودش بوده و منظورش این بوده که اگر نتوانم برای فرزندم بعد از سی سال آسایشی را فراهم کنم خیلی عجیب است و پس من آدم بی دست و پایی هستم!

سوالات متداول درباره بهاره رهنما

۱-بهاره رهنما کی و کجا به دنیا امده است؟

رهنما روز ۱۰ آذر ماه سال ۱۳۵۲ در هزاوه استان مرکزی متولد شده است. او هم اکنون ۴۷ سال سن دارد.

۲-رهنما چند بار ازدواج کرده و همسران او چه کسانی بودند؟

خانم رهنما تا به حال دو بار ازدواج کرده است. همسر اول او پیمان قاسم خانی بود. همسر فعلی او نیز امیر خسرو عباسی نام دارد که صاحب یک برند لوازم آرایشی معتبر است.

۳-نام همسر سابق بهاره رهنما کیست؟

پیمان قاسم خانی، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس معروف ایرانی همسر سابق رهنما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *