حواشی ادامه دار مهناز افشار: این بار استوری های ۱۸+ خانم بازیگر!

استوری های ۱۸+ خانم بازیگر!

مهناز افشار از ستاره های سینمای ایران طی دهه های اخیر بوده که به خصوص با فیلم های خاطره انگیز خود در دهه ۸۰ محبوبیت بسیار زیادی را در بین مردم به دست آورد. با این حال، چند سالی است که افشار وارد حاشیه های مختلفی شده که ظاهرا تمامی ندارند. امروز در «انفجاروین» به حواشی مهناز افشار، بازیگر مشهور سینمای ایران پرداخته ایم. حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

خانم افشار که چند سالی است به دور از کشور در آلمان زندگی می کند، در سال های اخیر بارها خواسته و ناخواسته سوژه کاربران فضای مجازی بوده از شوخی جنسی ظاهرا ناخواسته در جشنواره فیلم فجر در سال ۹۷ تا برخی پست های حساسیت برانگیز او در صفحه شخصی اینستاگرامش. ماجرای شیر خشک های فاسد همسر او یاسین رامین و البته حاملگی و زایمان در خارج از کشور هم دیگر حواشی خانم بازیگر در سال های اخیر بوده اند.

مختصری از زندگی مهناز افشار

مهناز افشار متولد ۲۱ خرداد سال ۱۳۵۶ در تهران است. این بازیگر ۴۴ ساله سینما، تئاتر و تلویزیون در ابتدای راه ورود به هنر و بازیگری به دلیل خانواده مذهبی خود با مشکلات زیادی مواجه شد. او علیرغم مخالفت خانواده نهایتا توانست در کلاس های بازیگری حمید سمندریان شرکت کند و وارد عرصه هنرپیشگی شود. حرفه بازیگری خانم افشار از سال ۱۳۷۴ شروع شد. افشار از لحاظ تحصیلا دیپلم رشته علوم تجربی دارد. او چهار هم در موسسه غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت. او مدتی هم در کار جواهرسازی فعالیت می کرد و همراه برادرش به کار مخراج کاری و جواهرسازی می پرداخت. افشار مدتی هم مزون لباس داشت که بعدا با درگیر شدن در عرصه هنرپیشگی این کار را کنار گذاشت.

افشار در خرداد سال ۱۳۹۳ با یاسین رامین ازدواج کرد. همسر افشار فرزند محمدعلی رامین است. پدر شوهر افشار در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. خطبه عقد او و رامین را هم محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران قرائت کرد. افشار دختری به نام لیانا دارد که مانند مادرش متولد خرداد است.

فعالیت حرفه ای در دنیای بازیگری

افشار اولین حضور خود را در عرصه هنرپیشگی در مجموعه تلویزیونی «گمشده» در سال ۱۳۷۷ تجربه کرد. بازی در فیلم «نان دوستان» در همان سال به کارگردانی علی شاه حاتمی موفقیت زیادی برای افشار به ارمغان آورد و پای او را سینما باز کرد. حضور بعدی او در سینما فیلم «شور عشقن در سال ۱۳۷۹ به کارگردانی نادر مقدس بود.

یکی از عللی که در ابتدا دوران بازیگری افشار به او کمک زیادی کرد، شهرت او به گوگوش، خواننده مشهور ایرانی بود. همین توجه به گوگوش بود که باعث شد بارها و بارها عکس افشار در مطبوعات چاپ شود و به یکی از بحث های داغ تبدیل شود. افشار در دهه ۱۳۸۰ موفق ترین دوره فعالیت حرفه ای خود را تجربه کرد. او در این دهه علاوه بر اینکه از چهره های تاثیرگذار سینمای تجاری ایران بود، بارها با بازی در فیلم های مستقل و هنری موفق به دریافت جوایز سینمایی و تقدیرنامه های منتقدان و جشنواره های داخلی شد.

بانوی پرکار سینمای ایران در دهه ۸۰ در فیلم های سینمای زیادی در کنار محمدرضا گلزار ایفای نقش کرد. گل سرسبد این زوج هنری فیلم «آتش بس» به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۸۴ بود که تا مدت ها پر فروش ترین فیلم سینمای ایران بود. افشار برای فیلم «سعادت ‌آباد» به کارگردانی مازیار میری در سال ۱۳۸۹ برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن ش شد. او در سال ۱۳۹۳ نیز در فیلم «آموزگار» به کارگردانی ناصر سعیداف، کارگردان سرشناس تاجیک نقش آفرینی کرد. از دیگر نقش آفرینی های برجسته افشار می توان به فیلم های «سالاد فصل» و «دعوت» اشاره کرد.

مهناز افشار: نمی توانم با کسی که ۱۰ سال از من کوچکتر است زندگی کنم

تردیدی نیست که حواشی زندگی مهناز افشار پس از ازدواج با یاسین رامین به وجود آمده اند. اولین شایعه در این مورد آن بود که افشار برای ازدواجش با یاسین رامین شرط کرده بود، او از همسر دیگر خود طلاق بگیرد. ظاهرا یاسین رامین هم پس از طلاق گرفتن موفق شده بود رضایت مهناز افشار برای ازدواج با او را به دست بیاورد. محمد یاسین رامین همسر افشار متولد سال ۱۳۶۰ است و فرزند ارشد محمد علی‌ رامین به حساب می آید. او دارای مدرک دکترا از کشور آلمان است و دارای پاسپورت کشور آلمان و تابعیت آلمانی-ایرانی است. یاسین قبل از افشار یک بار ازدواج کرده بود.

اختلاف سنی او با افشار هم ۴ سال است که قبلا شایعه شده بود که اختلاف این دو ۱۰ سال است. با این حال، افشار خیلی زود به این شایعات واکنش نشان داده و گفته بود که محمدامین رامین برادر یاسین متولد ۱۳۶۶ است. افشار در این خصوص گفته بود: «من هیچگاه نمی توانم با کسی که ۱۰ سال از من کوچکتر است زندگی کنم و همسرم متولد سال ۶۰ است.»

در همین حال، برخی رسانه ها خبر داده بودند که افشار هم قبل از یاسین رامین یک بار ازدواج کرده است. منابعی که بعدا مشخص شد چندان موثق نیستند، همسر را فردی به نام سجاد رفیعی اعلام کرده بودند.

جنجال واردات شیر خشک های فاسد همسر مهناز افشار

۲۶ مرداد ۱۳۹۵ بود که یاسین رامین همسر افشار بازداشت شد. علت بازداشت او هم وارادات شیر خشک فاسد اعلام شد. بازیگر مشهور پس از جنجال های به پا شده خیلی زود واکنش نشان داد و اعلام کرد که واردات شیر خشک یک جنایت است و نمی توان به راحتی از روی آن گذشت. افشار در ادامه ضمن تأیید حبس هفت ماهه همسرش گفت که جرم او چیز دیگری بوده و مردم نباید شایعات بی اساس را باور کنند. افشار در آذر ۹۷ هم گفت که همسرش در مورد شایعه پراکنی هایی که درباره پرونده شیر خشک مطرح شده بود و همینطور ماجرای مهریه میلیاردی او از رسانه ها شکایت کرده است.

مهناز افشار: من به اصلاح طلبان رأی می دهم

افشار همچون بسیاری دیگر از بازیگران و اهالی هنر حمایت خود را در دوره های مختلف از اصلاح طلبان اعلام کرده بود. این بازیگر مشهور در اسفند ۹۴ ابا انتشار متنی در صفحه توئیتر خود رسما حمایت خود از کاندیداهای اصلاح طلب در  انتخابات مجلس دهم را اعلام کرده بود. در بخشی از توئیت افشار آمده بود: «من به لیست اصلاح‌ طلبان رأی می ‌دهم و امیدوارم آنچه که نباید نشود.»

حمایت افشار از اصلاح طلبان تنها به توئیتر محدود نبود. او در صفحه اینستاگرام خود نیز ضمن ارسال متنی به مردم و هواداران خود نیز پیشنهاد کرد که در انتخابات مجلس به اصلاح طلبان رأی دهند.

جنجال زایمان مهناز افشار در خارج از کشور

«بارداری در ایران؛ زایمان در آلمان» برای مدتی به تیتر شماره یک اکثر رسانه های داخلی درباره ماجرای تولد دختر مهناز افشار در آلمان تبدیل شده بود. سفر افشار به آلمان در ماه های پایانی بارداری حتی باعث شده بود تا شایعه شود او به صورت دائم به کشور آلمان مهاجرت کرده است. اما خیلی زود با تولد دختر افشار، لیانا در آلمان، اخبار مربوط به این ماجرا جهت تازه ای گرفت. خیلی زود اعلام شد که خانم بازیگر برای این برای زایمان به آلمان رفته تا دخترش از امتیاز شناسنامه ای خارج از کشور برخوردار شود. افشار خیلی زود در واکنش به این شایعات گفت که چون همسرش نیز متولد کشور آلمان است، ترجیح داده است که دخترش نیز در آنجا متولد شود. او همچنین گفت که کشور آلمان و مردمش را دوست دارد، چون بسیار کشور قانونمندی است.

حضور مهناز افشار و دخترش در آگهی تبلیغاتی پوشک آمریکایی پمپرز

در تیر ۹۵ بود که عکس های مهناز افشار و دخترش در یک ویدیو تبلیغاتی برای پوشک آمریکایی «پمپرز» دیده شدند. به این ترتیب، او به نخستین بازیگر ایرانی و فرزندش تبدیل شد که در تبلیغ ویدئویی یک برند خارجی شرکت می کرد.

مهناز افشار: پدر شوهرم مرا به خاطر عکس مجله معلوم الحال خطاب کرد!

محمدعلی رامین، پدر شوهر افشار به دنبال انتشار تصاویری از عروسش در مجله «رویش» که او را در حالت دراز کشیده روی برگ های پاییزی نشان می داد به او لقب «معلوم الحال» داده بود و این قضیه بعدا حتی باعث توقیف شدن مجله شده بود. خانم بازیگر هم از این اتفاق به شدت آزرده شده بود. گفته می شود که محمدعلی رامین از همان ابتدا با ازدواج پسرش با بازیگر مشهور موافق نبود و حتی در مراسم ازدواج این دو شرکت نداشت.

بودجه تئاتر به اندازه نصف پشت قباله خانم هنرپیشه است!

مرضیه برومند، کارگردان مطرح سینما و تلویزیون در اعتراض به وضعیت تئاتر کشور گفته بود که «بودجه تئاتر کشور تنها به اندازه نصف پشت قباله فلان خانم بازیگر است که همسر یک رجل سیاسی شده است!» در همان زمان رسانه ها و خبرگزاری های اعلام کردند که بودجه سالیانه تئاتر کشور ۱۱ میلیارد تومان است. این در حالی است که در افشار آپارتمان ۲۲ میلیارد تومانی پشت قباله خود دارد.

خانم بازیگر نیز خیلی زود واکنش نشان داد و در جواب مرضیه بروند اعلام کرد که مهریه من ۱۰ شاخه گل نرگس است که اگر کسی بخواهد می تواند به تئاتر ایران تقدیم می کند. مرضیه بروند هم در جواب او گفته بود: «اگر راست می گویید بنز زیر پایتان را بفروشید و به تئاتر ایران تقدیم کنید!»

تیپ جنجالی خانم بازیگر در مراسم اکران فیلم قسم

مهناز افشار در اکران فیلم «قسم» در جشنواره فیلم فجر ۹۷ با لباس بسیار متفاوتی در مقابل عموم ظاهر شد که باعث بالا گرفتن انتقادات زیادی شد. خانم بازیگر با کت و شلواری پر نقش و نگاری در مراسم اکران فیلم تازه اش شرکت کرده بود. لباس بسیار خوش رنگ و لعاب افشار توجه بسیاری از کاربران صفحات شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرد، به طوری که بانوی پر کار سینمای ایران بعدا در صفحه خود طراح لباس را خواهر همسرش، صالی رامین اعلام کرد.

شوخی جنسی بانوی سینمای ایران در جشنواره فجر ۹۷

افشار، در پی حاشیه ساز شدن انتشار یک ویدئو از او با پیمان معادی در مراسم فرش قرمز فیلم «ناگهان درخت» در پردیس ملت، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که زاویه عکس او طوری بوده که برای بسیاری این ذهنیت را به وجود آورده که او دارد با پیمان معادی و مهراب قاسمخانی شوخی جنسی می کند. بازیگر ۴۴ ساله کشورمان در ادامه این توئیت خود نوشت: «خواهر و برادر مدعی، حقارت و قضاوت تو یک زاویه بیشتر ندارد و معنی آن ذهن کثیف تو است اما حرکت بی منظور و عادی من چند زاویه دارد.»

پاهای برهنه خانم بازیگر

افشار پس از مهاجرت به کشور آلمان بارها با عکس هایی که در صفحه اینستاگرام خود گذاشت خبرساز شد. او پس از ترک کشور در یک مسابقه «پرشیاز تلنت» در کنار دو خواننده مشهور ایرانی یعنی ابی و آرش ظاهر شد که باعث شد که هجمه ای از انتقادت از سوی رسانه های داخلی کشور به سوی او روانه شود. در کنار این، عکس های بدون حجاب او در خارج از کشور بارها خبرساز شدند. هر چند باید اذعان کرد که بانوی پرکار سینمای ایران در تمام عکس هایی که از خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، کاملا ظاهری پوشیده داسته است. با این حال، یکی از عکس های او توجه رسانه های داخلی را به خود جلب کرد. در این عکس که افشار در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود، او را در عکس بدون شرحی با زانوهای برهنه می بینیم.

نقاشی برهنه خانم بازیگر

خانم بازیگر که مدت هاست در کشور آلمان به سر می برد، اخیرا در صفحه شخصی اینستاگرام خود یک نقاشی جالب منتشر کرد که باز هم خبرساز شد. بازیگر مشهور سینما و تلویزیون ایران در کپشن این عکس نیز شعر «من صدای سبز خاکِ سربی ‌ام» از ایرج جنتی عطایی، شاعر و نمایشنامه نویس نام آشنای کشورمان را منتشر کرده بود. هر چند واکنش برخی رسانه ها و همینطور کاربران فضای مجازی به این نقاشی چندان مثبت نبود، اما در همین حال بسیاری از هواداران خانم بازیگر این نقاشی را بسیار پرمحتوا دانستند و عنوان کردند که این پوستر تجسم «صدای خشکیده و ناله های درون یک زن و نگاه و فکرهای بیمار همه» را نشان می دهد.

سوالات متداول درباره مهناز افشار

۱.مهناز افشار کیست؟

خانم افشار بازیگر خوش چهره سینمای ایران است. بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.

۲. مهناز افشار چند سال دارد؟

افشار متولد خرداد سال ۱۳۵۶ و ۴۴ ساله است.

۳. بهترین فیلم های مهناز افشار چه نام دارند؟

از بهترین فیلم های خانم بازیگر پرآوازه ایران می توان به «نهنگ عنبر»، «آشفتگین، «سعادت‌ آباد»، «پل چوبی»، «آتش‌ بس» اشاره کرد.

۴. چرا مهناز افشار از برنامه گات تلنت انصراف داد؟

افشار که یکی از داوران مسابقه «گات تلنت» بود اعلام کرد به علت همه گیری کرونا از این برنامه انصراف داده است.

۵. آیا مهناز افشار از همسرش جدا شده است؟

خیر، با وجود شایعات زیادی که در این مورد در سال ۹۸ منتشر شد، این خبر خیلی زود تکذیب شد.

۶. اولین تجربه حضور مهناز افشار در تلویزیون به چه سالی برمی گردد؟

افشار برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ جلوی دوربین تلویزیون قرار گرفت و در سریال «گمشده» به ایفای نقش پرداخت.

۷. آیا مهناز افشار کشف حجاب کرده است؟

برخلاف بسیاری از هنرمندانی که به خارج از کشور مهاجرت می کنند، افشار همچنان حجاب خود را حفظ کرده و در اکثر عکس هایی که منتشر می کند تا حدودی موهای خود را پوشانده است. ظاهرا خانم بازیگر هنوز به طور کامل به خارج از کشور مهاجرت نکرده و همچنان خواستار حضور فیلم ها و سریال های تلویزیونی ایرانی است.

۸. مهناز افشار در حال حاضر در کدام کشور زندگی می کند؟

بانوی بازیگر پرکار کشورمان هم اکنون به همراه همسر و دخترش در کشور آلمان زندگی می کند.

۹. آیا مهناز افشار ترک است؟

بله، مهناز افشار در خانواده ای آذری زبان متولد شده است.

۱۰. جدیدترین فیلم مهناز افشار چه نام دارد؟

خانم بازیگر در سال ۱۳۹۷ در فیلم «مهمانخانه ماه نو» به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی نقش آفرینی کرد که محصول مشترک ایران و ژاپن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *